Min man har dragit ut i krig

Ja, som ni ser... min man har dragit ut i krig. Värsta Pearl Harbour typ, eller... Back to Cold Mountain. Visst finns det många filmer som handlar om män som drar ut i krig och kvinnorna som blir kvar, oroligt väntande? Om detta har jag två saker att säga:
  1. Det är en skam mot jämnställdheten.
  2. Varför vill ingen göra en film om mitt liv i så fall, eller ge mig ett pris eller något?
  3. Tummen upp till Mulan! Hon ger sig ju av och låter sin far vänta oroligt där hemma.
Okej, det blev visst tre, men den tredje kom jag på samtidigt som jag skrev. Förresten, med "min man" menar jag faktiskt A. Jag pratade med honom tidigare ikväll på telefonen, men han blev tvungen att lägga på eftersom han skulle dra ut i strid, ja i onlinespelet warhammer alltså, men i vårat fredfulla it-land så får det duga som ersättning för ett faktiskt krig. Det positiva är att när min man dör i strid så blir det ingen tårdrypande filmscen, utan mer troligen så tröttnar han och ringer mig istället.

Men nu, nytt ämne; myggbettskonst? När jag har fått ett myggbett så blir det liksom ett märke, lite hud som typ höjer sig någon millimeter över resten av av huden, och jag inbillar mig att det är i detta område som "giftet" har spridit sig. Ibland an det få lite roliga former, som nyss, det ser ut som... ett grodyngel, eller en spermie, beroende på åt vilket håll man är lagd, om jag ska vara ärlig tyckte jag att det såg ut som en spermie. Hursomhelst så är ju detta nästan konst! Eller skulle kunna vara i alla fall... Eller så skulle man kunna spå i myggbett, med tanke på att det är så äckel många av dom i år kan det säkert bli en riktig industri. Det var allt för mig idag.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag och A sitter på ungdomsmottagningen för en vanlig tremånaders check-up efter att man har börjat med p-piller.

Barnmorskan:
"Åh! Är det där samma kille som du hade förra gången du var här?"

Kommentarer
Postat av: Ivana

Haha tur att du skrev att du menade onlinespel för jag trodde på fullaste allvar att han hade dragit till ett riktigt krig :)

2009-07-12 @ 10:00:16
URL: http://haveyoursayfirst.devote.se
Postat av: Personality

Hej ! Ville bara tipsa om en jättebra hemsida om du vill ha extra pengar i plånboken, woopa! Bli medlem här: http://www.woopa.se/?ref=tildauu . Det är superenkelt och du får 20 kr direkt när du registrerar dig!



Hoppas du blir medlem, du kommer inte bli besviken jag lovar! Jag har vart medlem i mindre än 5 dagar och har nästan 500 kr redan! :) Kram

2009-07-12 @ 17:48:33
URL: http://personality.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0