Tidig vårstädning

Idag började jag dagen med att bli anfallen av A:s penna. När jag öppnade skåpet hoppade den helt oprovocerat på mig, rakt mot ansiktet dessutom. Jag tror den helt enkelt är på lite dåligt humör eftersom A glömde honom (ja, pennan är en hane) här.

Jag har varit jätte duktig och sorterat upp alla dokument jag har på datorn, det skulle inte förvåna mig om de var i närheten av ett hundratal som bara låg där i mappen "mina dokument" (okej, de kanske inte var ett hundratal, men de var många i alla fall). Det är i alla fall intresserant vad man hittar. I ett dokument hade jag skapat ett eget land, skrivit om religon, militär, styre, regler och moral, allt sånt, men aldrig börjat på något berättelse. Medan jag i ett annat bara skrivit en titel och lagt in en passande bild, inget mer. Antagligen tyckte jag bara om titeln.

Jag insåg också, hur många berättelser, noveller, romaner jag faktiskt börjat på, hur mycket arbete och känsla jag lagt ner på saker som aldrig blivit något. Vilket egentligen är väldigt synd då jag ofta har en bra story i alla fall. Jag bestämde mig hursomhelst för att ta upp en av dem igen, och för första gången på kanske ett halv år så skrev jag faktiskt på en av mina seriösare projekt. Förhoppningvis fortsätter jag, då ska jag tusan se till att lägga ut en länk till den här också (eftersom det mesta jag skriver läggs ut på nätet någonstans).

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jenny:
"Hemma så kröp jag in bakom datorn en gång och tryckte på den röda knappen, här är de säkert förtejpade, men det var den inte hemma. Och trycker man på den så... KABOOOM."

Kommentarer
Postat av: JOSSE POST OASIS

Åh, jag blir ju alldeles kär i Jenny nu ju XD

2009-01-28 @ 23:22:04
URL: http://theinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0