En helt vanlig dag i Uppsala

O.B.S: Egentligen skrivet igår, 17 januari. Men eftersom sidan valde att krångla då postar jag det idag istället.

 

Det här skulle kunna bli ett riktigt långt och innehållsrikligt inlägg, om jag inte var så trött.

Var i Uppsala och träffade skyddsängeln, samt såg en massa UppCon:are i full utstyrsel, samt köpte skor.

Dessutom demonstrerade jag nästan för Gaza (som för att väga upp att jag inte skrev om dem). Det var i alla fall en demonstration på torget. Jag lyssnade lite på en skrikande talare (borde det då inte heta skrikare?) medan jag var på väg på skobutiken. Hörde även en del därinne för den delen. Kunde inte låta bli att pröva någon sorts syntetiska skinnbyxor heller, det var... intressant.

Köpte vaxremsor, vilket blev ett fiasko. Vet inte varför, men vaxet föredrog att stanna på mina ben när pappersdelen åkte av trots skiftande metoder. Och att få bort vax från benen är varken lätt eller kul. Fick till slut försöka ta en kniv och skrapa bort det värsta. De få områden som lyckades blev dock mjuka och mysiga, blev nästan lite kär i de små delarna.

Nu ska jag verkligen sova, morgondagen har ett fullt schema som innefattar allt från, släkt och pojkvän till avrättning av pepparkakshuset.

Pip på er! :-)

Dagens citat:

Tjej på skobutiken ~12 år:
"Vad är det här med Gaza...?"
Hennes kompis: "Tror det är en stad typ..."

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0