Vuxenpoäng

Nu är jag hemma igen, kom hem i förrigår faktiskt, men först nu jag känner att jag liksom tagit igen mig och kommit in i vardagen igen. Som jag trodde, var London allmänt askul. Musikalerna var fantastiska, i slutet av We will rock you stod i stort sett hela pubilken upp och skrek, det kändes som om man kunde ana hur det var när Queen en gång i tiden fyllde hela arenor med skrikande människor. Med deras musik, förstår jag att det var möjligt.

Dessutom shoppade jag i Camden (vill aldrig mer shoppa i Sverige, Camden var fantastiskt!) och tog en och annan öl på puben. Min kusins lilla boende var just ganska litet, men mysigt. Den äldre damen som de delade baddrum med låg dessutom på sjukhus så... behövde inte dela. Läskigt nog drömde jag dock om henne första natten, trots att hon aldrig var i huset samtidigt som jag.

Nog om London, nu är jag hemma igen och idag har jag samlat en massa vuxen poäng genom att gå till banken mitt på dagen (före skolan) och aktivera internetbank, samt uppgradera mitt Maestro kort till ett visakort, så... inget mer behöva be föräldrarna om lov att låna kort varje gång jag vill köpa något på nätet. Vilket antagligen dock kommer resultera i att jag får betala mer saker själv... tyvärr. Men, så är det att vara vuxen! Angående det här med mina framtidsplaner är jag ganska inställd på att söka psykolog i Örebro och Personal, organisation och ledarskap programmet i Skövde. Kommer jag in på psykolog vore det kul... annars är det andra programmet något jag tror jag verkligen kan ha nytta av, dessutom är det i skövde och bara på tre år, så det är väldigt värt. Försöker i allmänhet avdramatisera hela saken, är utbildningen kass, går det att hoppa av. Efter att ha varit i London, och pratat mycket med min kusin (som jag för övrigt hade jätte kul med) så har jag fått mersmak på att resa också... men det får nog vänta lite.

Bara för att bevisa att jag inte är jätte vuxen och tråkig kan jag berätta att jag lekt med sån där plåstersprej idag, först på mig själv, sen på en massa andra grejer, bara för att se om det fungerade. Funkade tyvärr inte på papper, men myntet fick nån kul plastig hinna.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Elev (när vi skulle berätta vad vi tyckte att den egna indiven hade personligt ansvar för):
"Kan jag säga att jag tycker att jag har personligt ansvar för miljön och samhället även om jag inte tar något ansvar?"

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Trevligt att ha dig tillbaka igen. :)

2009-12-18 @ 13:59:39
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0