Neurotiska små egenheter

Jag måste verkligen börja skriva oftare, när jag väl sätter mig ner och skriver finns det så många olika saker jag vill skriva om att inläggen liksom blir en ostrukturerad hög med lösa tankar. På tal om detta så har jag nog insett ett par saker om mig själv. Ja, jag är, på sätt och vis, en perfektonist, och antagligen har jag några drag av kontrollbehov också. Vad sägs om att jag här om dagen skrev ett brev på sex sidor, men sen tyckte att de var för kluddiga och ostrukturerade, så jag skrev om alla sex sidor, vilket resulterade i att jag satt uppe till någon gång efter midnatt och var astrött i skolan sedan. Men, jag tror att vi alla har våra neurotiska små egenheter... och jag är ganska nöjd med att vara som jag är. Kanske för att jag balanserar det genom att ha ett rum som ser ut som en spotipp (dock så röjde jag lite därinne idag).

På tal om rum (och neurotiska egenheter, för baserat på följande text är jag nog paranoid också), så har hela jävla sängindustrin bildat kartell och bestämt sig för att motarbeta mig. Jag kollar blocket i stort sett varje dag efter sängar. Igår, när jag hade glömt kolla på tre dagar fanns där en helt perfekt säng, riktigt billig, jag ringer på studs, men tror ni inte att den redan är såld? precis som de två tidigare sängarna jag har ringt på. En tröst är i alla fall att jag lyckats hacka mig in på Emmys spotify konto.

En liten uppföljare till förra inlägget: Imorgon ska jag på utbildsningsmässa, och hoppas på att jag där kanske ska få lite inspiration, då jag som sagt har en total brist på drömmar. Det ska faktiskt bli riktigt kul, så klart jag är klar med det här ska jag gå in och titta på vilka seminarier jag vill gå på. Förhoppningvis har skövdehögskola en monter också.

A kommer hit imorgon dessutom, och vet ni vad? Idag har han köpt en bil (som visserligen bara kostade 2000 kr), det är väl vuxenpoäng om något! Körkortet har han förhoppningvis fixat till jul, tills dess ska han sitta och meka på bilen. Det skulle jag nästan vilja se. Läskig tanke att han sen kommer ha både bil och körkort, men väldigt praktisk. Men nu har jag inte tid för det här längre, jag ska ägna mig åt mina neurotiska små egenheter och leta efter en dröm (kanske gör jag läxor också).

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Mamma: "Emmy, nu tycker jag faktiskt att du börjar spåra ut lite."
Jag: "Det har jag ju sagt länge nu, men ingen lyssnar på mig. Hon är som växthuseffekten, ingen märker något förrän det redan är för sent att göra något åt det!"

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Gillar svaret på din mammas kommentar skarpt! xD ;P

2009-12-04 @ 11:47:57
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: -

Hur gick det med att skriva oftare? ;)

2009-12-10 @ 20:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0