Handsydda kashmir kappor från Tyskland

Nu börjar bloggen se vettig ut igen, och jag tror jag tycker om det. Ingen flashig design som något proffs direkt, men med tanke på att det nu är jag jag, pipen som suttit och lekt med stilmallar och kodmallar så är jag nöjd.

Idag har jag varit och spelat golf på Örbyhus golfklubb, tävling till och med, men det gick ganska mycket åt helvete. Visste redan innan att jag inte tyckte om den där banan och nu mindes jag varför. I slutet av banan har dom en riktig mördarbacke som kan ta död på folk i värmen (i alla fall om dom är 70+) och tro mig, det var inte bara en backe, utan den var BRANT verkligen. Hade jag råkat snubbla (något inte helt ovanligt) skulle jag antagligen ha forsatt rulla tills jag var vid början av backen igen. Tydligen ska det finnas en golfklubb i Sverige som faktiskt har ett rullband, den skulle jag vilja besöka.

Förutom detta så åkte mamma och jag till Uppsala för att leta klänning till henne och presenter till emmy, bland annat i alla fall. Att leta klänning till mamma var verkligen intressant. Vi lyckades hitta en riktig snobb butik som hade handsydda jackor från Tyskland, helt i kashmir. Kvinnan i butiken hade nästan kunnat ha pratat ett annat språk. Helt klart inte något för oss i alla fall.

Nu tror jag dock att jag ska krypa till kojs, imorgon ska jag och vampyrissan möta A i Uppsala, vi ska också virra omkring på biblioteket där, det är nästan enormt och jag har aldrig fått chansen att undersöka det! Vi ska på upptäcksfärd ^^

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Pappa: "Rita något på min arm."
Jag: "Kan rita en döskalle!" *ritar på papper*
Pappa: "Nä, jag vill ha en som ser ut som fantomens ring" *ritar på papper.*
Jag: "Meh... Det där ju en halloween-pumpa ju!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0