Reunion, och allt vad det innebär

Jag har fått lite synpunkter från mina få läsare att jag är dålig på att uppdatera bloggen, men det finns en mycket logisk anledning, när jag orkar och har tid att skriva blir det ofta i dagboken på helgon istället helt enkelt, för där vet jag i alla fall att jag har ett par läsare. Men sånt är ointressant, här ska skrivas!

Okej, jag har varit på reunion för språkskoleklassen i Gbg, det var askul att träffa alla igen och att dansa på en dansgolv där det fanns flera hundra, rentav tusen. Dessutom fanns där ett helt okej coverband, club zebra och lite andra roliga framföranden. Men det är faktiskt inte det utan hemresan jag framförallt tänker skriva om.

Bara att ta sig till bussen blir en utmaning, först alla dessa sorgsna hejdå, också det matchande vädret, ösregn, och det var en bit att gå. Majoriten blev helt genomblöta, inte ett bra ursprungsläge för att åka 6 timmar på en buss direkt. Så folk gör sitt bästa för att byta om och få på sig torrt, till exempel genom att sätta vantar på fötterna. Nästa trevliga överraskning är att man inte får ha någon värme på på bussen för då immar fönstren igen, så blött eller inte, i stort setta alla kläder gick åt för att försöka hålla en vettig kroppstemp. Lägg till lite trevlig RLS (restless leg syndrom) till det så kan ni gissa hur mycket jag sov, men ofta höll andra mig sällskap och det var rätt kul, en kompis från Stockholm till exempel hade slängt upp sin bh på scenen till gitarristen, som tog den i munnen, det är en historia värd att höra och skämta om några gånger. Vi pratade nog om det mesta, men om jag ska vara ärlig, som det brukar bli när man är trött, social, och flummig, så handlade det också om sex.

När vi äntligen kommer fram kanske stockholmsborna fåt åka hem till sina varma sängar, men jag väntade tappert med en varm kopp choklad i tre timmar på centralen. På tåget vågade ner mot Gbg igen för att hälsa på en kompis vågade jag inte sova, för somnade jag då skulle jag nog aldrig vakna, inte innan slutstation i alla fall. Sen lyckas tåget bli en timme försenat, eftersom ett hjul var sönder och de fick stänga av bromsarna och göra på reducerad hastighet, kändes ju bra.

Inte konstigt att man la sig i sängen det första man gjorde nästan när man kom fram, men något sova blev det aldrig, så nu har jag varit vaken 36 timmar i sträck, nu när den sista powerboosten tar slut kommer jag svimma... tar nog och kryper ner i sängen, som inte är min.

Pip på er! :-)

Dagens citat:

Ledare:
"Annars får ni vara med bussen sen istället"
Jag: "Det är klart, den är ju större än flaskan..."
Denise: "Och så vibrerar den ju liksom"

Kommentarer
Postat av: Kråka

Jadu. du och Denise alltså ;)

2008-10-26 @ 20:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0