Öppet hus

Nu har jag seriöst spenderat ca 12 timmar i skolan, okej om man hade sovit över av någon anledning, men jag har varit i skolan i 12 timmar i VAKET tillstånd. Eller okej, nästan, jag erkänner att jag somnade till några gånger möjligtvis.

Detta beror alltså på att det var öppet hus och jag anmält för att stå och berätta om samhällsprogrammet, precis som alla andra bara för att få ledigt en dag. Så det var massor med förberedelser som skulle ordnas med, fixa i ordning klassrummet där vi skulle vara, göra en "hall of fame" med kända personer som gått samhäll och massa sånt.

De där förberedelserna var ändå det roligaste, som till exempel sätta upp tusen skyltar, jag lovar, det var OMÖJLIGT att missa var vi höll hus, om man nu inte är blind, men dom fångade våra guider in, ingen kommer undan. Men det var den roliga delen som sagt, alla spang kors och tvärs och man blev lite speedad så där.  Att sedan stå där och säga hur hiiiiiiimla hur det var på sam var inte lika kul, jag menar... jag har ju flera gånger nästan ångrat att går där jag går? Men om dom lyckades få dit mig kan de andra lika gärna också gå i fällan, dom får åtminstone en bärbar dator och ska inte klaga.

Att man sedan har en intelligent kompis som berättar om min hemliga plan att avskräcka folk istället för att locka dit dem precis när läraren kommer är ju lite osmidigt.

Pip på er! :-)

Dagens citat:

Anders: "Har du varit med i  På andra sidan häcken Sanna?"
Jag: "Eum... Nej? Jag har inte ens sett den."
Anders: "För du låter precis som den speedade ekorren i den filmen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0